Verliefd op een stoot.

image

Hij stoot zich vaak. Minstens 1 keer per dag hoor je plots een harde knal en wat gejammer, gevolgd door een schaterlach. ‘Wat doe je schatje?’ ‘Ja, ik ben weer even onhandig.’ Ik vind het aandoenlijk, grappig en charmant.

Analytisch en a-romantisch als mijn brein soms te werk gaat, vraag ik me af of dit het gevolg is van verliefdheid. Dat ik zo geniet van zijn elke dag verslapen, gevolgd door een spoedontbijt, mij per ongeluk snoeiharde elleboogstoten geven en zijn kort maar krachtige berichtjes.

In gedachten zie ik mezelf in de toekomst uit frustratie zijn wekker verzetten (vroeger!), zijn ‘charmante’ klungeligheid vervloeken en vragen om meer romantiek in de digitale communicatie.

Zou het echt? Die roze bril vervagen naar een duf grijs, waar charmant vervangen wordt door irritant?

Nee! Dat kan niet. Hij is tenslotte een spiegel, en ik kijk tegenwoordig graag in de spiegel. Ook als het even niet zo mooi is om te zien. Als hij onvrede triggert, heb ik werk te doen. Als ik dat werk doe, word ik vrijer van non acceptaties. Dus kom maar op klungel, maak me gek! De roze bril is mijn taak. En die zal ik vast regelmatig ‘moeten’ poetsen, als al die happy stofjes niet meer meedoen.

Anyway, genoeg gemijmerd. Terug naar de realiteit. Heeft er iemand ijs? M’n neus, heup, armen en slaap zijn beurs.

One thought on “Verliefd op een stoot.

Leave a Reply

