Perfect mislukt

Je kijkt verdwaasd. Ontredderd ofzo. Terwijl je altijd zo stoer bent. Praatjes voor alles en iedereen. Je kin en borst omhoog. Trots. Waar is die man nu gebleven? Kwetsbaarheid, dat is wat ik zie! Het verbaast me, jij? Je leek me zo angstvrij, succesvol en groots.. Nu zie ik een kind dat zijn ouders kwijt is. Het is mooi wel, deze kant van jou. Het geeft me groen licht om ook klein te zijn. Poeh, wat een verlossing! Je bent niet perfect. Wat heerlijk! Nu mag ik ook mislukt zijn. Eigenlijk ben je best stoer zo, met tranen op je wangen. Dat jij dat durft. Durfde ik maar zo moedig en onverschrokken bang te zijn.. Ik huil met je mee hoor, nu kan ik niet anders. Jouw breken doet mij ook breken. Het is alsof er echt een muur weg is, tussen ons. De maskers zijn af. Nu kunnen we gewoon zijn. Denk je dat dit met iedereen kan? Zo, even echt. Even alles? Ik denk dat het kan. Laten we het doen! Onverschrokken bang, euforisch verdrietig, melancholisch blij! Perfect in alle imperfectie, de wereld, en ik, en jij.

Leave a Reply

